Menu Close

Projektinė veikla

„SMĖLIO STATINIŲ   ISTORIJOS“ (parsisiųsti)
 

  • Aplinka6
Projektas „Dūzgia bitės avily, suskaičiuot jų negali“ 2025 m.

Palangos lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ vaikai, jų tėveliai ir mokytojos pavasarį dūzgia kaip bitutės avily kurdami, patirdami, keliaudami. Vykdydami Palangos miesto savivaldybės finansuojamą saviraiškos projektą „Dūzgia bitės avily, suskaičiuot jų negali“ vaikai ir jų tėveliai darželio kiemelį papuošė margaspalviais aviliukais, galbūt aviliukų pievoje apsilankys ir tikros bitelės????. Saulėtą gegužės 20 d. dieną vaikai ir mokytojos leidosi į neįprastą kelionę į Plungės rajono Didžiųjų Mostaičių kaimą, aplankė Gintauto Grigaičio bityną ir dalyvavo edukacijoje „Svečiuose pas bitininką“. Tai buvo puiki galimybė vaikams susipažinti su bičių pasauliu, jų svarba gamtai ir žmogui bei pasimėgauti saldžiais įspūdžiais. Bityno šeimininkai mus pasitiko su įdomiu pasakojimu apie bičių gyvenimą. Vaikai sužinojo, koks gyvenimas verda bičių avilyje, kokie yra bičių darbai, kas yra motinėlė, darbininkės, tranai ir kt. Ugdytiniai galėjo apžiūrėti avilius, pasimatuoti specialią apsauginę aprangą, pamatyti kaip išgaunamas medus ir jo paragauti. Kiekvienas pasigamino vaškinę žvakę, kurią parsivežė namo kaip prisiminimą. Ši išvyka buvo ne tik smagi, bet ir labai naudinga – ji padėjo vaikams suprasti gamtos svarbą, paskatino domėtis ekologija ir ugdė pagarbą darbštiems gamtos gyventojas – bitėms. Gegužės 22 d. darželyje vyko ypatinga šventė – bendrystės renginys „Mūsų avily visi atranda vietos“. Jauki šventė subūrė visą bendruomenę: vaikus, tėvelius, pedagogus bei darbuotojus. Šventės simbolis - avilys – priminė, kad kiekvienas yra svarbus bendruomenės narys, o kartu mes galime sukurti gražią, jaukią ir darnią aplinką. Renginio vedėjos - pienė ir trys bitutės, kūrė linksmą, kupiną šypsenų ir juoko šventę, skambėjo dainelės, jas lydėjo vaikučių šokiai. Kiekvienas pasirodymas buvo kupinas nuoširdumo ir džiaugsmo. Po koncerto vaikų laukė judrūs žaidimai, piešimas ant veidelių ir rankyčių, už tai dėkojame projekto socialiniam partneriui Palangos Moksleivių klubui. Ši šventė atspindi mūsų Mokyklos vertybes – kiekvienas čia turi savo vietą, yra laukiamas ir vertinamas. Džiaugiamės matydami kaip auga stipri bendruomenė. Tai buvo diena, kai širdys susijungė šypsenomis, o vaikų juokas pripildė visą darželio kiemą. Projektas „Dūzgia bitės avily, suskaičiuot jų negali“ tęsiasi, lauksime naujų mokslo metų. Parengė Palangos l. d. „Ąžuoliukas“ mokytojos Julija Valančienė ir Evelina Narmontienė

Projektas „Eina Saulė aplink dangų“ 2024 m.

Palangos lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ vaikai 2024 m. dalyvavo Palangos miesto savivaldybės finansuojamame saviraiškos projekte „Eina Saulė aplink dangų“, todėl turi galimybę sužinoti, patirti, pamatyti pasaulį, keliaudami, tyrinėdami, dalyvaudami edukaciniuose užsiėmimuose. 2024 m. gegužės 3 d. atidaryta vaikų, tėvelių ir mokytojų kūrybinių darbų paroda „Čia gyvena saulė, laimė ir mes“, suorganizuotas šventinis renginys, dalyvavo Mokyklos bendruomenė ir svečiai. 2024 m. gegužės 8 d. įvyko 2 edukaciniai užsiėmimai „Saulė ir mėnulis“, „Bitučių“ ir „Drugelių“ grupių vaikams. 2024 m. rugsėjo-lapkričio mėnesiais vyko vaikų, tėvelių ir mokytojų nuotraukų paroda „Saulutė mano delne“. 2024 m. rugsėjo 17 d. ir 18 d. „Sraigelių“ ir „Žiogelių“ grupių vaikai dalyvavo edukacinėje išvykoje į Klaipėdos laikrodžių muziejų, dalyvavo edukacijoje „Mano draugas laikrodukas“. 2024 m. spalio 22 d. ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai žiūrėjo sferinius filmus „Kokomongas“ ir „Krumka ir stebuklingoji raketa“. 2024 m. spalio 25 d. „Sraigelių“ ir „Žiogelių“ grupių vaikai dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose „Saulės sistemos paslaptys‘, kuriuos vedė Palangos moksleivių klubo mokytoja. 2024 m. lapkričio 14 d. Mokyklos bendruomenei organizavome baigiamąjį projekto renginį – šešėlių teatro spektaklį „Saulė ir mėnulis“ bei žibintų šventę „Šviesk liepsnelę, šildyk širdelę“. 2024 m. lapkričio 29 d. Palangos l.-d. „Ąžuoliukas‘ organizuotoje respublikinėje konferencijoje „Patirtinis ugdymas –padėkime vaikui pažinti pasaulį“ pristatėme projektą „Eina Saulė aplink dangų“. 2024 m. gruodžio 5 d. ir 6 d. „Sraigelių“ ir „Žiogelių“ grupių vaikai vyko į edukacinę išvyką į Prano Domšaičio galeriją, dalyvavo edukacijoje „Mano Kalėdų angelas“. Viso projekto metu vaikai stebėjo gamtos reiškinius, saulę, dienos ritmą, sekėme pasakas, vaidinome, keliavome į Gintaro muziejų pasižiūrėti Saulės akmens, auginome saulės gėles – saulėgrąžas, organizavome Rasos šventę „Nukrito saulutė Žemelei ant delno“ ir kt. Visa mokyklos bendruomenė įsitraukė projekto veiklas, vaikai ne tik susipažino su saule ir visata, bet pasitelkdami vaizduotę kūrė, tyrinėjo, eksperimentavo, keliavo ir bendradarbiavo. Projektas buvo pilnas įsimintinų įspūdžių. Ir toliau su vaikais keliausime po dar nepažintą platų pasaulį...

Projektas „Kas be rankų, be kojų duris atlapoja“ 2023 m.

Projekto tikslas – ugdyti vaikų kritinį ir kūrybišką mąstymą, norą domėtis ir tyrinėti vieną iš gamtos reiškinių – vėją. Projekto vykdymo metu vaikai susipažino su vėju, kaip gamtos reiškiniu, atliko pažintines, kūrybines užduotis, dalyvavo edukacinėse išvykose ir kt. Sužinojo, kad vėjai būna įvairūs, besiskiriantys savo stiprumu, vėjo neįmanoma paliesti, tačiau galima jį pamatyti ir pajusti. Ugdytiniai stebėjo vėjarodes, fiksavo vėjo kryptį stebėjimo lapuose, kūrė diagramas, jas analizavo. Muzikos salėje klausėsi garso įrašų, patys imitavo vėjo stiprumą. Vaikai ieškojo informacijos apie vėją enciklopedijose, klausėsi skaitomų literatūros kūrinių, analizavo, kaip vėjas apibūdinamas lietuvių liaudies mįslėse ir padavimuose. Projekto metu siekėme, kad vaikai kuo daugiau sužinotų, atliktų praktines, kūrybines, kritinio mąstymo reikalaujančias veiklas, tyrinėtų ir eksperimentuotų, dalyvautų edukacinėse išvykose. Edukacinėse išvykose galėjo susipažinti su vėjo jėgainėmis, Lietuvos jūrų muziejumi, stebėjo delfinų pasirodymą ir kt. Projekto metu buvo įtraukti ir kitų darželių vaikai, suorganizuota respublikinė virtuali vaikų kūrybinių darbu paroda „Kartu su vėju“, suorganizuota visos mokyklos bendruomenės virtuali kūrybinių darbų paroda iš antrinių žaliavų „Vėjo varpeliai“, gerosios patirties sklaidos renginys – metodinė diena „Projektinė veikla – vaiko galimybių erdvė“.

Projektas ,,Kuo užaugęs būsiu” 2022 m.

Projekto tikslas - siekti, kad plėstųsi vaikų žinios apie profesijas, sudarant sąlygas vaikams tyrinėti, eksperimentuoti, dalyvauti išvykose. Uždaviniai: Aiškintis, kokiose skirtingose aplinkose ir erdvėse dirba ir kuria žmonės, kokius naudoja įrankius, prietaisus, priemones. 2. Domėtis, ieškoti informacijos ir dalytis patirtimi apie pažįstamų žmonių profesijas, mokytis gerbti suaugusių žmonių patirtį ir išmintį. 3. Grupėse kurti erdves vaidmeniniams žaidimams, kad žaidimų metu įsigyventų į vaidmenį, įvardintų profesijų pavadinimus, patirtų teigiamų emocijų, mokėtų bendrauti ir dirbti komandoje. 4. Pokalbių metu aiškintis lietuvių liaudies patarlių, posakių, mįslių apie darbą reikšmes. 5. Meninės veiklos metu ugdyti vaikų kūrybiškumą, vaizduotę, raiškų žodį. 6. Šeimos narius įjungti į projektą, pristatyti savo profesijas. Ikimokykliniame amžiuje susipažinimas su suaugusiųjų pasauliu ir jų darbo patirtimi yra ypač svarbus visaverčiam vaiko asmenybės vystymuisi. Vykdant projektą, grupėse su vaikais buvo aptarta, kokias profesijas jie žino, vėliau pokalbių metu analizuotos temos „Profesijų atstovai – jų reikmenys“. Ugdytiniai, dalyvaudami projekte ,,Kuo užaugęs būsiu“, plėtė pažinimo akiratį apie profesijų įvairumą, pabuvojo tėvų darbovietėse, susipažino su padavėjo, kirpėjo, siuvėjo, policininko, žirgyno prižiūrėtojo, mokytojo, fotografo profesijomis. Mažieji ugdytiniai su mokytojais pasikvietė tėvelius, darbuotojus į grupes ir plačiau susipažino su kinologo, kelių inžinieriaus, gydytojo, virėjo, profesijomis. Vaikai, padedant mokytojams, po išvykų susitikimų mokėsi prisiimti įvairius vaidmenis – gydytojo, mokytojo, gaisrininko, policininko, menininko, kirpėjo. Savo įspūdžius perteikė kūrybiniuose darbuose. Su vaikais pabuvojome žirgyne. Edukacinės veiklos metu vaikai buvo supažindinti su žirgais, jų gyvenimo būdu, elgesiu ir nauda žmogui. Visi ugdytiniai turėjo galimybę pajodinėti ant poni arkliukų, juos pamaitinti morkomis, kas ugdė vaikų pasitikėjimą savimi, drąsą, meilę gyvūnams. Projekto metu sudarėme vaikams galimybes pabuvoti netradicinėse aplinkose, susipažinti su tėvelių, mamų profesijomis. Vykdyta edukacine veikla: policijoje, žirgyne, kirpykloje, kavinėje, bibliotekoje, pažintinė moksline edukacija ,,Apie kosmosą tau, mažasis tyrėjau“. Vaikai susipažino su astronomo profesija, kuris tiria kosmoso objektus, žvaigždes, patys turėjo galimybę stebėti objektus per teleskopą. Įsigijus molio, vaikai lipdė įvairius darbus, susipažino su keramiko profesija. Iš projekto lėšų nupirkta žaidimų siužetiniams-vaidmeniniams žaidimams. Organizuota virtuali respublikinė vaikų kūrybinių darbų paroda ,,Kuo užaugęs būsiu“. Vykdyto projekto medžiaga buvo pristatyta Palangos ikimokyklinio ugdymo įstaigų mokytojams per Zoom programą.

Projektas ,,Vandenėlis stebuklingas – visiems žemėj reikalingas“ 2021 m.

Tikslas. Siekti, kad plėstųsi vaikų žinios apie vandenį, jo svarbą žmogui ir supančiai aplinkai, sudarant sąlygas vaikams tyrinėti, eksperimentuoti, dalyvauti išvykose. Uždaviniai: 1. Aiškintis apie pagrindines vandens savybes, jo teikiamą naudą bei būtinybę žmogui ir gamtai. 2. Domėtis apie vandens taršą, mokytis taupiai naudoti vandenį. 3. Atliekant eksperimentus, bandymus skaičiuoti, matuoti, išreikšti savo samprotavimus. 4. Susipažinti su lietuvių liaudies patarlėmis, mįslėmis apie vandenį, mokytis suvokti jų prasmę, patiems bandyti kurti mįsles, pasakas.. 5. Susipažinti su nauja piešimo technika ,,Ebru menas ant vandens”. 6. Stebėjimus, atradimus išreikšti per meninę veiklą, raiškų žodį, žaidimus. Pasiekti rezultatai. Ugdytiniai, dalyvaudami projekte ,,Vandenėlis stebuklingas – visiems žemėj reikalingas“ susipažino su vandens savybėmis, jo teikiama nauda žmogui bei gamtai. Sužinojo apie gamtos reiškinius, keliones vandeniu, vandens reikšmę buityje, pramonėje, vykdant priešgaisrinės apsaugos darbus. Atlikdami įvairius tyrimus bei bandymus su vandeniu susipažino su skirtingomis vandens savybėmis, būsenomis. Darė vandens lyginamąją analizę iš upelio, jūros, upės, lietaus ir vandentiekio vandens. Buvo organizuotos išvykos į Kretingos dvaro vandens malūną, Kretingos muziejaus Žiemos sodą. Ten ugdytiniai susipažino su muziejaus ekspozicija, stebėjo užtvanką, gerėjosi oranžerijoje augančiais augalais, baseine plaukiojančiais ryškiaspalviais japoniniais karpiais ir baliniais vėžliais. Ieškojo panašumų, skirtumų, aiškinosi kokie augalai ir gyvūnai prisitaikę gyventi vandens telkiniuose. Sužinojo kaip geriamas vanduo atkeliauja iki mūsų namų, kaip jis valomas, kas gyvena vandens lašelyje. Apsilankę Klaipėdos mini zoologijos sode įsitikino, kad vanduo reikalingas ne tik žmonėms, augalams, bet ir gyvūnams. Projekto metu sudarėme vaikams galimybes pakeliauti, pabuvoti netradicinėje aplinkoje, tyrinėti gamtinę aplinką, stebėti, analizuoti vandens savybes, atlikti įvairius bandymus, ugdyti sveikos gyvensenos įpročius. Labai džiaugiamės vykdyta edukacine veikla – tapymas ant vandens ,,Ebru menas“. Tai buvo iššūkis vaikams ir mokytojams. Vaikų kūrybiniai darbai papuošė įstaigos erdves. Palangos Birutės parko paplūdimyje buvo suorganizuota respublikinė vaikų kūrybinių darbų paroda ,,Aš noriu augti prie švarios jūružės“. Didelis dėmesys buvo skirtas gamtosauginių vertybių puoselėjimui, atkreipiant visų dėmesį į Baltijos jūros ekosistemos jautrumą, taršos problemas. Rugsėjo mėnesį paminėjome Baltijos jūros dieną, įstaigai buvo įteikta Žalioji vėliava ir Aplinkosauginio švietimo fondo sertifikatas. Įsirengėme relaksacinį kabinetą, kuriame ugdytiniai gali atsipalaiduoti stebėdami vandens judėjimą burbulų kolonoje, klausytis dekoratyvinio krioklio vandens čiurlenimo, sukuriančio raminančią atmosferą, muzikos įrašų su jūros ošimo, lietaus barbenimo garsais.

Projektas ,,Vaistinių augalų paslaptys” 2019 m.

Tikslas. Siekti, kad vaikai susipažintų su vaistiniais augalais, jų gydomosiomis savybėmis, tenkintų ir gilintų pagrindinius – kūrybos, saviraiškos, bendravimo, pažinimo, judėjimo poreikius. Uždaviniai: 1. išvykų metu, kad vaikai susipažintų su vaistiniais augalais, aiškintųsi jų naudą žmogaus organizmui; 2. mokytųsi sėti sėklas, stebėtų augalų augimą, žydėjimą, subrendimą; 3. pojūčių, uoslės pagalba išmoktų atskirti arbatžoles viena nuo kitos ir jas pavadintų; 4. per praktinę veiklą, aiškintųsi kaip rinkti vaistinius augalus, kaip juos džiovinti, rūšiuoti; 5. stebėjimus, atradimus išreikštų per meninę veiklą, raiškų žodį, žaidimus; 6. pedagogai sukauptų metodinę medžiagą apie vaistinius augalus: padavimus, patarles, mįsles, pasakas, parengtų muzikines inscenizacijas; 7. projektinę veiklą pristatytų per pramogą ,,Močiutės seklyčioje“, dalyvaujant folkloro ansamblio dalyviams, tėvams, kitų įstaigų pedagogams. Pasiekti rezultatai: Projektas ,,Vaistinių augalų paslaptys“ atvėrė vaikams neišsenkančias galimybes bei būdus aktyviai tyrinėti gamtinę aplinką, stebėti, analizuoti, pažinti, rūpintis savimi ir kitais, suvokti sveikos gyvensenos įpročius. Pavasarį vaikai kartu su pedagogais įrengė vaistinių augalų darželį. Vaikai turėjo galimybę stebėti artimiausioje aplinkoje augančius augalus ir juos prižiūrėti. Skatindami sužadinti vaikų susidomėjimą vaistiniais augalais organizavome išvykas į Palangos botanikos parko oranžeriją, Platelių ekologinį ūkį ,,Miško sodai“. Plateliuose vaikai dalyvavo edukacinėje valandėlėje ,,Tradiciniai darželio augalai. Augalų ir vabaliukų draugystė“, kurios metu pabuvojo netradicinėje aplinkoje, sužinojo apie vaistinių augalų rinkimo, džiovinimo bei vartojimo būdus. Edukacinės valandėlės metu dekoravo maišelius vaistažolėms, vaišinosi kvapnia arbata su medumi. Grupėse vyko įvairios veiklos: iš nebenaudojamų CD diskų vaikai panaudodami dekupažo techniką kūrė padėkliukus arbatos puodeliui pasidėti, Organizuota edukacinė valandėlė ,,Arbatos puoduko dekoravimas modelinu“. Veiklą organizavo Evelinos močiutė. Projektą užbaigėme švente ,,Močiutės seklyčioje”, kurioje dalyvavo Palangos folkloro ansamblio ,,Mėguva” dainininkės, padovanojusios vaikams skambių dainų, patarlių, padavimų ir mažiau žinomų žaidimų apie vaistinius augalus. Mokytojos Daiva Vaidžiūnienė, Raimonda Vainorė pristatė projektą ,,Vaistinių augalų paslaptys“ Palangos ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams per PowerPoint programą. Džiugu, kad šio projekto metu atvėrėme vaikams neišsenkančias galimybes bei būdus aktyviai tyrinėti gamtinę aplinką, stebėti, analizuoti, pažinti, ugdyti sveikos gyvensenos įpročius.

Projektas ,,Ir akmenėlis turi širdį“  2018 m.

Tikslas. Siekti, kad vaikai domėtųsi akmenų įvairove, jų savybėmis ugdytųsi vaikų noras pažinti akmens istoriją. Uždaviniai: 1. Išvykų metu siekti, kad vaikai mokytųsi pastebėti akmens grožį ir jo ilgaamžiškumą. 2. Pokalbių metu aiškintųsi iš kur atsirado tokie didžiuliai akmenys, rieduliai. 3. Ugdomosios veiklos metu stebėtų akmenukų įvairovę ir bandytų juos panaudoti, skaičiuojant, kuriant meninius darbelius, didaktinius žaidimus. 4. Susipažintų su lietuvių liaudies pasakomis, apsakymais, patarlėmis, mįslėmis apie akmenis, mokytųsi suvokti jų prasmę, patys bandytų kurti mįsles, pasakas, jas inscenizuotų. 5. Perskaičius knygą ,,Ir akmenėlis turi širdį“ inscenizuotų pasaką ,,Paprastas akmenukas“ ir pristatytų Palangos ikimokyklinio ugdymo įstaigų vaikams. 6. Surengtų parodą ,,Linksmieji akmenukai“ Palangos miesto vaikų bibliotekoje. Pasiekti rezultatai: Ugdytiniai, dalyvaudami projekte, sužinojo apie akmenų įvairovę ir jų naudą žmogui. Vaikams buvo organizuotos išvykos prie jūros, į Skautų slėnį, skulptūrų parką. Išvykose vaikai turėjo galimybę stebėti skulptūras, portretus iškaltus iš akmens, susipažinti su skulptoriaus darbu. Rugsėjo mėnesį vaikai su pedagogais vyko į Mosėdžio akmenų muziejų, įsikūrusį vandens malūne, prie Bartuvos užtvankos. Keliaudami ugdytiniai po lauko ekspoziciją, išdėstytą Bartuvos slėnyje, pamatė didžiulius riedulius. Savo darbais išgarsėjęs gydytojas Vaclovas Intas, paliko mūsų kraštui didelę dovaną, išaukštino paprastą lauko akmenį. Pakeliui namo, aplankėme ir Orvidų sodybą, esančią netoli Salantų miestelio. Ten vaikai taip pat turėjo galimybę stebėti įvairios formos akmenis, sukurtus labirintus. Išvykos metu vaikai patyrė daug įspūdžių, pabuvojo neįprastoje, netradicinėje aplinkoje. Projektą ,,Ir akmenėlis turi širdį“ integravome į ugdymo procesą. Lavinome vaikų smulkiąją motoriką, mąstymą – skaičiuodami akmenukus, nustatydami jų formą dydį, spalvą. Vaikai su pedagogais, tėvais rinko akmenukus, kūrė kūrybinius darbus – piešdami ant akmenukų, konstruojant iš jų įvairius daiktų ir gyvūnų vaizdinius. Grupėse pasigamino muzikinių priemonių, stalo žaidimų (domino, šaškių). Įstaigoje buvo surengta vaikų, tėvų ir pedagogų kūrybinių darbų paroda ,,Linksmieji akmenukai“, kurioje dalyvavo ir socialiniai partneriai iš Palangos ikimokyklinio ugdymo įstaigų, Tauragės bei Gargždų lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“. Darbų paroda buvo išeksponuota įstaigoje, minint lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ 40-ties metų veiklos paminėjimą bei Palangos miesto vaikų bibliotekoje. Vykdytą projektą užbaigėme vaikų ir pedagogų parengtu spektakliu pagal A. Jurašiaus parašytą pasaką ,,Paprastas akmenukas“ bei projekto ,,Ir akmenėlis turi širdį“ veiklos pristatymu per PowerPoint programą Palangos ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams, socialiniams partneriams.

Informacija atnaujinta 2025-10-23

Skip to content